Karangan tentang diri saya

Hai.

Nama saya Muhamad Firdaus Bin Ahmad. Lahir di Hospital Besar Melaka dan dibesarkan di Kedah sebelum berhijrah mengikut keluarga ke Kuala Lumpur. Tetapi ramai yang menyangka saya lahir di Kelantan sedangkan saya tidak pernah menjejakkan kaki ke negeri Kelantan dan hingga ke hari ini saya sendiri tidak pasti mengapa dan kenapa.

Hobi saya bermain bola sepak bersama rakan-rakan sebaya. Saya mula bermain bola sepak ketika berusia 8 tahun. Tetapi malangnya saya tidak pernah diberi peluang untuk mewakili sekolah dalam sukan bola sepak. Saya juga pernah menyimpan impian untuk mewakili pasukan Kedah dalam liga perdana tetapi nampaknya itu sekadar impian kosong sehingga akhirnya saya menyimpan hasrat untuk mewakili Uganda dalam piala dunia kerana saya berpendapat peluang saya di Uganda mungkin lebih cerah berbanding di Malaysia. Akhirnya semua impian saya berkubur begitu sahaja dan kini saya sedang dalam usaha menamatkan pembelajaran dalam bidang kejuruteraan.

142 patah perkataan.

- “Ini bukan cobaan, ini betul-betul…”

11 GORENGAN HANGIT:

wawa said...

hahahahahahaha~

Min said...

sangap ke bang? :P

wakpai said...

@Wawa apsal gelak tiba2 nih?haishhhh

@Min boleh tahan sangap jugak la..hahaha

pejo said...

eh... baik ko htr karangan ko ni kt alex fgerson ko tuh.. buat hiburan hati.

Steven said...

good tips and good essay but its a little bit too short.

Steven said...

make sure your essay is long and nice too see.

Anonymous said...

kau ni macam palui ja tau.... bikin panas, saya mahu esai yang bagus tadi ni kau bt macam hantu ja betul-betul kau bikin panas. aku hanyalah insan yang terluka dalam menhadapi hidup ini kita haruslah sentiasa ingat kepada tuhan. kalau kita leka kita akan ketinggalan dalam hidup yang mencabar ini. aku akan sentiasa mendoakan agar hidup engkau akan bahagia selalu. aku tidak tahu mengapakah aku terlalu mencintai diri mu.setiap manusia dilahirkan untuk sentiasa mengingati allh jangan kita alpa atau mengambil mudah akan pekara ini. semestinya kita sentiasa mampu berfikir dengan waras dan tidak mementingkan diri sendiri.macam-macam perkera yang berlaku adalah di atas kesan kesilapan dan kealpan diri kita sendiri, ganga suka memberikan alasan yang tidak mendatangkan feadah.

~queencobra~ said...

gile hape anonymous ni..mst org sabah ni...weh..ko la palui! brani ko bilang boipren sia palui haaaa...

bukan orang x istimewa said...

bangang punya karangan!!!
siol t0l!!

~queencobra~ said...

ko la bangang!

Anonymous said...

Nice